familyisforever

Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Therese Lundin - 13 februari 2016 17:00


blod, svet & tårar - ungefär så känns det efter att ha varit ute för första gången efter förlossningen och försökt göra något åt sin vikt. Jag tog Stella i barnvagnen och jogga å promenerade bort till mamma & pappa, ca 4km! Mamma kom och mötte oss efter halva vägen och höll oss sällskap sista biten. Usch vad jobbigt det va, men det känns så skönt i kroppen efteråt. Speciellt när man kommer hem & ställer sig i en varm dusch, de måste va det bästa med att träna på vintern.
Herregud, tänk att det va såhär hela mitt liv såg ut under mina första 17 år innan jag blev sjuk, träning & tävling var de enda jag sysslade med känns det som. Jag har inte saknat smärtan man får när man tar ut sig ordentligt, men jag känner verkligen att min kropp har gjort det!
Det var något i min kropp som bara skrek - ut med dig, spring, kör slut på dig! Hur kan kroppen känna så? De måste va ett tecken på att min kropp behöver få ur sig massa överflödig energi.
Förövrigt är det gott att rensa huvudet, för det finns ingen gång man rensar huvudet på jobbiga tanker eller annat som när man är ute och kör slut på sig.


Under tiden jag och Stella var ute så åkte Jens till elgiganten för att titta på en ny dator, sedan köpte han med sig thai mat på vägen hem som vi åt hos mamma och pappa - det är såå gott med thai mat!
Nu har vi kommit hem och jag fick ta mig den där varma, goa och långa duschen medan Jens la Stella för en liten tupplur och nu sitter jag här framför datorn med en kopp kaffe - Jag behöver lite koffein, för jag blev sjukt sömning efter löpturen och sömning funkar inte att vara när man har en vild liten Stella hemma :D


Carolina skickade nyss ett filmklipp på Leon när han hoppade i hoppgungan som jag & jens köpte till honom, det är så roligt att se att han gillar den! Jag saknar honom så, det är så tråkigt att han måste bo så långt härifrån! Det är iallafall skönt att jag & Carro bestämt oss för att träffas minst en gång i månaden med barnen, i göteborg (de blir halva vägen för oss var) Det kommer dom gilla när dom blir lite större, när vi kan träffas på lekland, badhus, lekparker etc. :) Nu blir det mest shopping & fika för mammorna och barnen får snällt hänga på i sina barnvagnar ;)


Nu orkar jag inte skriva mer, ska passa på och sätta mig framför tvn med jens en stund medan vår lilla tjej sover :)

Av Therese Lundin - 13 februari 2016 12:55

  

Okej, här kastar jag iväg mitt första blogginlägg på bloggen. Har tänkt att skapa denna bloggen sedan Stella föddes, men nu 4,5 senare fick jag äntligen tummen ur.
Det är ju inte det lättaste, att få tid till sådant här, med en liten bebis i hemmet :)



Som många i min närhet vet om så finns det inget jag gillar mer än att bearbeta min vardag igenom att skriva om den och visa den i form utav bilder. Jag älskar bilder och tar säkert 20 stycken varje dag, mest på min fina lilla tjej såklart!
Det blir också ett sätt för mig att kunna dela med mig utav vardagen med Stella, till vår familj och vänner som inte alltid har möjligheten att vara en del utav våran vardag.
När Stella blir större kanske vi kan sitta tillsammans och läsa igenom bloggen för att se vad vi gjorde tillsammans då och hur livet såg ut just då! Sånt gillar jag minsann.. :)


De flesta inläggen kommer troligvis bli lösenordsskyddade och är ni intresserade utav att läsa så kan ni be mig om lösenordet :)
Och till er som känner att ni har rätten att prata, tycka och tänka om hur andra väljer att hantera sina bilder och texter på sociala medier behöver inte göra besväret att ens klicka er in på min blogg! :)


Det var nog allt just nu, får väl se om jag hinner skriva ett inlägg senare ikväll om hur denna dagen spenderades, än så länge har vi inte fått speciellt mycket gjort. Jag har ett glutenfritt bröd till pappa i ugnen och sedan är tanken att jag ska ta Stella i barnvagnen och promenera/jogga bort till mamma och pappa, nångång måste man ju ta tag i dom 15 kilona som blev kvar efter graviditeten :)


Avslutar första inlägget med att testa hur det är att lägga in en bild, så här kommer en bild på min & jens    finaste lilla prinsessa! - family are forever!

Presentation


Livet tillsammans med min fina lilla familj, i både skrift och bilder

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards